Sprzedaż przez Internet to właśnie ten rodzaj działalności, który wybiera wielu początkujących przedsiębiorców. Sklep internetowy w wielu przypadkach nie wymaga dużych nakładów na start. Nie trzeba nawet wynajmować lokalu czy magazynu bo można zacząć w swoim mieszkaniu. Właśnie te czynniki sprawiają, że wiele osób wybiera handel w internecie. Debiutanci bardzo często przekonani są, że będzie to praca łatwa i przyjemna, którą można wykonywać o wybranej przez siebie porze. Nic bardziej mylnego, sklep internetowy to ciężki kawałek chleba. Jeśli więc nie jesteś pracowity albo szybko się zniechęcasz sprzedaż w sieci nie jest dla Ciebie.

Olbrzymia konkurencja

Zasadniczy problem polega na tym, że rynek handlu internetowego jest przesycony, panuje tu olbrzymia konkurencja i wcale nie jest łatwo sprzedać coś w dobrej cenie. W sieci możemy swoje produkty sprzedawać zarówno na stronach płatnych jak i bezpłatnych. Te, które są całkowicie darmowe zwykle dają marne efekty. Można przykładowo dodawać oferty na portalach ogłoszeniowych jednak klienci rzadko tam kupują bo boją się przelewać pieniądze nieznanemu sprzedawcy. Najwięcej osób zaczyna od sprzedaży na Allegro. Tutaj rynek potencjalnych kupujących jest duży ale i konkurencja ogromna. Warto od razu zaznaczyć, że Allegro jest bardzo drogie. Płacimy nie tylko prowizje ale także abonament za sklep i przede wszystkim musimy opłacać drogie opcje promowania.

Kopia zapasowa zabezpieczeniem w internecie

Czasochłonna optymalizacja i pozycjonowanie

Oczywiście zawsze można otworzyć swój sklep internetowy, jednak są to duże koszty i zainwestować trzeba przede wszystkim w jego pozycjonowanie. Sprzedając w sieci niezależnie od miejsca trzeba bardzo dużo czasu poświęcać na robienie zdjęć, ich obrabianie, tworzenie opisów, dodawanie, edytowanie i usuwanie ofert. Bardzo uciążliwa jest także konieczność kontynuowania ofert. Wskazane jest by przez długi czas sprzedawać to samo, co nie jest łatwe w realizacji bo z dostawcami różnie bywa.

Częste zwroty towarów

Niewątpliwie wielkim kłopotem jest także rosnąca tendencja do zwracania towarów, na czym sprzedający zawsze traci. Wreszcie sprzedaż w sieci wiąże się z koniecznością korzystania z pośredników w zakresie wysyłek. Rynek kurierski tylko z pozoru wydaje się być konkurencyjny. Każdy, kto miał okazję przez jakiś czas nadawać przesyłki u kurierów czy na poczcie doskonale wie, że firmy te wcale nie zabiegają o klientów, są drogie, mają liczne spóźnienia, zagubienia paczek a uznanie reklamacji graniczy z cudem.